^Back To Top

تصاویر تصادفی

031.jpg

آمار سایت

37526
امروزامروز175
دیروزدیروز735
این هفتهاین هفته3800
این ماهاین ماه4514
آمار کلآمار کل37526
3.94.129.211

آخرین مطالب

پربازدید ترین مطالب

فرم ورود

پایه هشتم

طرح پژوهش صفحه 22 تفکر و سبک زندگی هشتم

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

طرح پژوهش صفحه 22 تفکر و سبک زندگی هشتم

طرح پژوهش صفحه 22 تفکر و سبک زندگی با سه موضوع زیر آماده دریافت است فقط دانلود کرده نام خود را می نویسید و پرینت می کنید.

1 - احیا دریاچه ارومیه

2 - بررسی تاریخ ایران

3 - درمان بیماران سرطانی

دانلود کنید

لینک دانلود

فرمت فایل دانلود اندازه فایل تعداد صفحات نوع فایل ردیف
zip 223KB 3

word

 

فایلها ویرایش شده و آماده پرینت  فقط نام خود را بنویسید

1

 

 

 

 

 

 

 

طرح پژوهش                     نام و نام خانوادگی : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .                      درس :تفکر و سبک زندگی           پایه:هشتم

عنوان یا پرسش پژوهش :

آیا می توان آب دریاچه ارومیه را احیا کرد؟

طرح احیای دریاچه ارومیه شامل سه فاز اصلی در یک بازه زمانی ده ساله. اهم اقدامات اجرایی در قالب 5 دسته فعالیت به شرح زیر تا کنون بررسی قرار گرفته است : 1. تسهیل و افزایش حجم آب ورودی به دریاچه 2. کنترل و کاهش برداشت از منابع آب سطحی و زیرزمینی حوضه 3. اقدامات حفاظتی و کاهش اثرات 4. کنترل و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی 5. انتقال آب از خارج حوضه. طرح های انتقال آب از خارج حوضه. طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه.یکی از این طرح ها ساختمان سد سیلوه و کانال انتقال آب است. آب مازاد سرشاخه های رودخانه گلاس به حوضه آبریز رودخانه کلاس به حوضه آبریز رودخانه گدارچای و نهایتاً به دریاچه ارومیه منتقل می گردد. گزینه های مختلف انتقال رود گلاس از طریق تونل ،انتقال از طریق رودخانه گدارو انتقال مستقیم به دریاچه ارومیه توسط کانال و انتقال به صورت تلفیقی از کانال و رودخانه گدار. انتقال آب از مخزن سد از راه یک تونل با درازای حدود 32 کیلومتر پیش بینی شده که دهانه ورودی آن در ناحیه شمال روستای گرداشوان و دهانه خروجی آن در دامنه شمالی کوهستان جنوب روستای بیگم قلعه درنظر گرفته شده است.

 

هدف یا اهدافی  که از انجام پژوهش داریم:

تاثیر احیای آب دریاچه ارومیه و پرآب شدن آن چیست؟

 متعادل شدن دمای هوای اطراب دریاچه و دو استان آذربایجان شرقی و غربی، افزایش سطح آب و کاهش شوری آن ، افزایش بارش ها و افزایش کشاورزی ها در منطقه

 

شیوه ای که برای گردآوری اطلاعات به کار می بریم:

 از کدام شیوه برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کنید؟

 استفاده از مجلات ، کتاب ، مقالات ، تحقیقات ، انزه گیری هاکامپیوتر و اینترنت

 

ابزاری که برای ثبت اطلاعات استفاده می کنیم :

از چه ابزار هایی برای ثبت اطلاعات استفاده می کنید؟

مداد، پاک کن ، خودکار، دفتر ، کامپیوتر ، کیبورد و ماوس، مانیتور ، مداد فشاری

 

 

طرح پژوهش                        نام و نام خانوادگی : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .             درس :تفکر و سبک زندگی                پایه:هشتم

عنوان یا پرسش پژوهش :

آیا می توان تاریخ ایران را بررسی نمود؟

هنگامی که سخن از تاریخ ایران می‌رود، باید به این نکته توجه داشت که آیا منظور تاریخ اقوام و مردمانی است که از آغاز تاریخ تا کنون در مرزهای سیاسی ایران امروزی زیسته‌اند یا تاریخ اقوام و مردمانی است که خود را به نحوی از انحاء ایرانی می‌خوانده‌اند و در جغرافیایی که دربرگیرندهٔ ایران امروز و سرزمین‌هایی که از دیدگاه تاریخی بخشی از ایران بزرگ (ایرانشهر) بوده‌است زیسته‌اند. گاه تاریخ ایران را از ورود آریایی‌ ها که نام ایران نیز از ایشان گرفته شده‌است، به فلات ایران آغاز می‌کنند. ولی این به این معنی نیست که فلات ایران تا پیش از ورود آریایی ها خالی از سکنه یا تمدن بوده‌است. پیش از ورود آریاییان به فلات ایران تمدنهای بسیار کهنی در این محل شکفته و پژمرده شده بودند و تعدادی نیز هنوز شکوفا بودند.تاریخ ایران را اصولا به دو بخش کلی تاریخ ایران قبل از اسلام و تاریخ ایران بعد از اسلام تقسیم می کنند.

هدف یا اهدافی  که از انجام پژوهش داریم:

تاثیر بررسی تاریخ ایران چیست؟

 بدون تاریخ زندگی امکان پذیر نیست. همانطور که انسان هر روزه با استفاده از تجربیات دیروز و روزهای قبل خود و دیگران زندگی می کند در واقع دارد با تاریخ زندگی می کند. پس می توانیم بگوییم زندگی بدون تاریخ امکان پذیر نیست.ملتی که از تاریخ خود خبر نداشته باشد مطمئناً همواره در پیچ و خم های زندگی و حوادثی که برایش روی می دهد تجربه ای نخواهد داشت و صددرصد شکست خواهد خورد. چرا قرآن این همه بر روی مطالعه سرگذشت پیشینیان تأکید دارد؟ چرا احادیث بسیار زیادی از ائمه برای ما روایت شده است که فایده مطالعه تاریخ را به ما گوشزد می کنند؟ مطمئناً اینها همگی بیانگر اهمیت مطالعه تاریخ می باشد. تاریخ "برای" خودشناسی انسان است. عموماً تصورمیشود که برای انسان مهم است که خود را بشناسد، که در اینجا  شناختن خویشتن، صرفاً به معنای شناختن خصوصیات شخصی و چیزهایی که او را از سایر افراد متمایز میکند نیست، بلکه ماهیت او در مقام انسان است.

 

شیوه ای که برای گردآوری اطلاعات به کار می بریم:

 از کدام شیوه برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کنید؟

 استفاده از مجلات ، کتاب ، مقالات ، تحقیقات ، انزه گیری هاکامپیوتر و اینترنت

 

ابزاری که برای ثبت اطلاعات استفاده می کنیم :

از چه ابزار هایی برای ثبت اطلاعات استفاده می کنید؟

مداد، پاک کن ، خودکار، دفتر ، کامپیوتر ، کیبورد و ماوس، مانیتور ، مداد فشاری

 

طرح پژوهش                        نام و نام خانوادگی : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .                      درس :تفکر و سبک زندگی                پایه:هشتم

عنوان یا پرسش پژوهش :  آیا می توان بیماران سرطانی را درمان نمود؟

سَرَطان (در برخی منابع فارسی با نام چَنگار[۱] آمده‌است) نامی است که به مجموعهٔ بیماری‌هایی اطلاق می‌شود که از تکثیر مهارنشده سلول‌ها پدید می‌آیند.سلول‌های سرطانی از سازوکارهای عادی تقسیم و رشد سلول‌ها جدا می‌افتند. علت دقیق این پدیده همچنان نامشخص است ولی احتمال دارد عوامل ژنتیکی یا مواردی که موجب اختلال در فعالیت سلول‌ها می‌شوند در هسته سلول اشکال وارد کنند. از جمله این موارد می‌توان از مواد رادیو اکتیو، مواد شیمیایی و سمی یا تابش بیش از حد اشعه‌هایی مانند نور آفتاب نام برد.در یک جاندار سالم، همیشه بین میزان تقسیم سلول، مرگ طبیعی سلولی و تمایز، تعادلی وجود دارد.محققان انگلیسی در تحقیقات خود متوجه شدند که عدم توازن غیر ژنتیکی پروتئین باعث رشد خارج از کنترل تومور می‌شود.سرطان شامل انواع تومورهای بدخیم می‌شود که در پزشکی آن‌ها را بیشتر با نام نئوپلاسم می‌شناسند. این اتفاق زمانی میفتد که یکی از سلول‌های بدن، در اثر عوامل مختلف، دچار رشد غیرطبیعی سلول‌های دیگر می‌شود. این فرایند در نهایت منجر به تولید تومور می‌شود که آن قسمت را از کار می‌اندازد و به قسمت‌های دیگر نیز سرایت می‌کند.تومورها خود به دو دسته بدخیم و خوش خیم تقسیم می‌شوند که نوع بدخیم آن‌ها می‌تواند با گسترش زیادی به قسمت‌های دیگر بدن سرایت کند. این تومور توسط سیستم لنفاوی و گردش خون در بدن جابه جا شده تا بقیهٔ قسمت‌ها را عاری و درگیر خود کند. سرطان با این نوع تومور گاهی بدون جراحی قابل درمان نخواهد بود. تومور خوش خیم برخلاف بدخیم نمی‌تواند دیگر قسمت‌های بدن را از خود پر کند. گاهی اوقات این تومور می‌تواند بسیار بزرگ باشد. البته نباید ناگفته بماند که تومورهای خوش خیم مغزی می‌توانند منجر به مرگ شوند به همین علت درمان این نوع از تومور خوش خیم بسیار اهمیت دارد.

هدف یا اهدافی  که از انجام پژوهش داریم:      تاثیر بررسی تاریخ ایران چیست؟

 روش‌های اصلی درمان سرطان عبارتند از:  شیمی درمانی،  پرتو درمانی ، جراحی ، ژن درمانی ، تفکر مثبت

    درمان بیولوژیکی یا ایمونولوژیک: که مشتمل بر بازسازی، تحریک، هدایت و تقویت سیستم طبیعی دفاعی بدن بیمار است و با بکارگیری آنتی‌بادی و هدایت سیستم دفاعی خود بیمار جهت مبارزه با سرطان روی می‌دهد. بکارگیری عواملی مانند اینترفرون، سلول‌هایی که فعالیت ضدتوموری مستقیم دارند، و پادتن‌های تک‌تیره رشد سرطان را کاهش می‌دهد.(بکارگیری رنگ و نور): در این شیوه رنگ به داخل یک رگ تزریق و سپس در تمام بدن منتشر می‌شود. پس از چند روز، این رنگ تنها در سلول‌های بدخیم باقی می‌ماند. سپس نور قرمز رنگ لیزری به سلول تابانده می‌شود و رنگ درون سلول سرطانی این نور را جذب می‌کند. این امر منجر به واکنش فوتوشیمیایی که ویرانگر سلول‌ها است می‌شود.سوزاندن ضایعه بدخیم با اشعه لیزر: در برخی موارد ضایعه بدخیم سرطان ریه منجر به مسدود شدن خشکنای می‌شود. در چنین موردی پزشک با سوزاندن ضایعه بدخیم با اشعه لیزر راه عبور هوا را برای بیمار باز می‌کند. این روش به گونه کامل نمی‌تواند منجر به ازبین بردن ضایعه بدخیم شود ولی کمکی است جهت آسان شدن تنفس در بیمار.

شیوه ای که برای گردآوری اطلاعات به کار می بریم:   از کدام شیوه برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کنید؟

 استفاده از مجلات ، کتاب ، مقالات ، تحقیقات ، انزه گیری هاکامپیوتر و اینترنت

ابزاری که برای ثبت اطلاعات استفاده می کنیم :

از چه ابزار هایی برای ثبت اطلاعات استفاده می کنید؟

مداد، پاک کن ، خودکار، دفتر ، کامپیوتر ، کیبورد و ماوس، مانیتور ، مداد فشاری